Forum języka japońskiego • Zobacz wątek - Mugiwara Jisho czyli słownictwo z One Piece
Strona główna forum Pogaduchy Nasze zainteresowania Mugiwara Jisho czyli słownictwo z One Piece

Mugiwara Jisho czyli słownictwo z One Piece

Wszystko, co kochasz

elsidu Avatar użytkownika
Przyjaciel japonki

Witam wszystkich,

Chciałbym zaprosić was wszystkich na mój nowo-powstały blog związany głównie z dwiema rzeczami - One Piece i językiem japońskim. Jako, że zaczęły się wakacje a ja jestem już praktycznie studentem 3 roku japonistyki postanowiłem sobie, że przez wakacje trzeba zrobić powtórkę i poszerzyć słownictwo. W tym właśnie celu powstaje ten blog. Pomyślałem sobie - "dlaczego nie robić czegoś co się lubi i połączyć to z czymś pożytecznym?"

I tak co jakiś czas, w miarę możliwości będę umieszczał słówka z mangi, zwroty które uznam za ciekawe i problemy z którymi będę się z pewnością spotykał. I prosiłbym Was, którzy jesteście fanami One Piece i języka japońskiego o odwiedzanie, komentowanie i podsuwanie ciekawych pomysłów i ideii.

Mam nadzieje, że pomożecie mi w tym jakże dla mnie ważnym i motywującym przedsięwzięciu . Do zobaczenia na moim blogu ;D

www.mugiwara.w8w.pl/blog/
その目。。。だれの目?
--------------------------
http://www.mugiwara.w8w.pl/blog/

Post So lip 09, 2011 12:01
wjzz Expert

Sam pomysł jest bardzo fajny i chwalebny, sam nauczyłem się setek słów poprzez czytanie mang ze słownikiem (elektronicznym, żeby automatycznie zapamiętywał co sprawdzałem). Jeśli chciałbyś, żeby inni mogli skorzystać na Twoich opracowaniach, to może dobrze było inaczej formatować listę słów -- teraz jest to ciut nieczytelne i ma słabą strukturę. Może udostępniać dodatkowo plik .xls albo użyć Google Documents? Niektórzy pewnie chętnie wprowadziliby te słówka do programu takiego jak Anki. Do niektórych wyrazów przydałyby się zdania przykładowe, nawet gdyby miałyby być po prostu skopiowane z http://dic.yahoo.co.jp/ (wersja 和英 to skarbnica przykładów).